خطرات سیمان و اقدامات احتیاطی هنگام کار با آن

خطرات سیمان و اقدامات احتیاطی هنگام کار با آن

سیمان همه جا از خانه ها و محل های کار گرفته تا پیاده روها و زمین های بازی وجود دارد.طبق انجمن سیمان پرتلند ، هنگامی که اقدامات احتیاطی رعایت می شود ، سیمان یکی از ایمن ترین مصالح ساختمانی موجود است.مواد مورد استفاده برای تولید سیمان پرتلند ، معمولاً شامل سنگ آهک ، گچ یا مارن همراه با شیل ، رس ، تخته سنگ ، ماسه سیلیس و سنگ آهن است.از آنجا که سیمان پرتلند حاوی مواد ساینده است ، روی پوست تاثیر میگذارد.بنابراین محصولات مبتنی بر سیمان ، مانند بتن یا ملات ، می توانند مشکلات جدی پوستی مانند درماتیت و سوختگی ایجاد کنند.این صفحه به شما می گوید که چگونه این خطرات را کنترل کنید.در این مقاله خطرات سیمان مشخص شده و توصیه هایی در مورد نحوه استفاده ایمن از سیمان ارائه شده است.لطفا در ادامه با پویان طلوع سپاهان که در زمینه ساخت کوره سیمان و ساخت کوره پخت آهک فعالیت می کند ، همراه باشید.

سیمان پرتلند ماده اصلی سازنده بتن است ، بنابراین لازم است در هنگام کار با بتن تازه ، اقدامات احتیاطی انجام شود تا از بروز مشکلات پوستی یا سوختگی شیمیایی جلوگیری شود.

خطرات سیمان

هنگام کار با سیمان پرتلند و بتن ، از دستکش ضد آب ، پیراهن و شلوار آستین بلند و چکمه های لاستیکی به اندازه کافی بلند استفاده کنید تا بتن نتواند داخل آن قرار گیرد.پودر سیمان نیز تحریک کننده تنفس است.گرد و غبار تولید شده هنگام برش و سوراخکاری بتن و ملات خشک ، می تواند باعث بیماری جدی ریه شود.بنابراین به کارگران توصیه می شود که از ماسک و محافظ چشم ، به دلیل خطر ایجاد گرد و غبار و پاشیدن بتن استفاده کنند.

دستکش – دستکش باید ضد آب باشد و مناسب برای استفاده با مواد با pH بالا (قلیایی) باشد.ممکن است برخی از دستکش های نیتریل یا PVC مناسب باشد.دستکش باید در انتها بلند و یا محکم باشد تا از محبوس شدن سیمان بین دستکش و پوست جلوگیری شود.

شلوار ضد آب – هنگام زانو زدن بر روی محصولات مرطوب حاوی سیمان ، باید شلوار ضد آب مناسب پوشیده شود و یا در صورت استفاده از تخته زانو ، از تخته های زانو مناسب استفاده کنید.

شستشو – هر چه زودتر سیمان روی پوست را بشویید.کارگران باید تشویق شوند که در هنگام استراحت و بعد از کار ، پوست خود را سریعا بشویند.وجود امکانات خوب شستشو ضروری است.باید آب گرم ، صابون و حوله وجود داشته باشد.در برخی شرایط کارگرانی که به شدت تحت پوشش سیمان قرار گرفته اند ، ممکن است دوش لازم باشد.چشم ها را نیز خوب بشویید.

هوشیار باشید – محافظت مناسب از چشم هنگام کار با سیمان یا بتن ضروری است ، زیرا چشم ها به ویژه در برابر گرد و غبار ، پاشیدن بتن و اجسام خارجی آسیب پذیر هستند.بسته به شرایط ، ممکن است عینک هایی با پوشش کامل یا عینک های ایمنی با محافظ جانبی لازم باشد.

از پوست خود محافظت کنید – تماس زیاد بین بتن تازه و سطح پوست ، چشم و لباس ، ممکن است باعث صدمات شدید از جمله سوختگی های شدبده شود.اگر شما یا همكار خود دچار سوختگی شده اید ، فوراً به دنبال مراقبت پزشكی بروید.

آنچه شما باید بدانید

خطرات سیمان و راهکارهای کنترلی آن

مشکلات پوستی فقط آزار دهنده نیستند ، بلکه می توانند بسیار دردناک و گاه ناتوان کننده باشند.سیمان و محصولات مبتنی بر سیمان ، از طرق مختلف به پوست آسیب می رسانند.

سیمان مرطوب ماهیت بسیار قلیایی دارد و اگر تماس مداوم با پوست داشته باشد ، می تواند به سرعت سوختگی یا زخم جدی روی پوست ایجاد کند.در موارد شدید ، ممکن است این سوختگی ها به پیوند پوست احتیاج داشته باشند یا باعث قطع عضو شوند.سیمان همچنین می تواند باعث سوختگی شیمیایی چشم شود.سیمان همچنین باعث درماتیت می شود.این می تواند پوست را ساییده و باعث درماتیت شود.

نتیجه گیری

اگرچه سیمان به راحتی قابل استفاده است ، اما رعایت نکات ایمنی صحیح هنگام کار با آن از اهمیت برخوردار است.برای اطمینان از اینکه مردم دچار درماتیت آلرژیک ، درماتیت تحریک کننده یا سوختگی نمی شوند ، باید از تجهیزات محافظتی شخصی استفاده شود.

برای اطلاع از قیمت کوره عمودی آهک با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *