عوامل تاثیرگزار بر قیمت سیمان

عوامل تاثیرگزار بر قیمت سیمان

عوامل تاثیرگزار بر قیمت سیمان

قبل از اینکه در مورد عوامل تاثیرگزار بر قیمت سیمان صحبت کنیم ، بهتر است اول بدانید سیمان چیست ، برای چه استفاد می شود و چه خصوصیاتی دارد.

سیمان و محصولات مبتنی بر آن متداول ترین مصالح در ساخت و ساز هستند.درواقع سیمان یک چسب است ، ماده ای که به طور مستقل تنظیم و سفت می شود و می تواند مواد دیگر را به هم متصل کند.سیمان محصولی است که با ترکیب چندین ماده اولیه و در کوره سیمان ایجاد می شود.مواد تشکیل دهنده سیمان ممکن است شامل گچ ، شیل ، سنگ آهک ، مارن ، سنگ آهن ، بوکسیت و ماسه باشد.

سیمان که در ساخت و ساز در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد ، ماده قابل اعتماد با ارزشی است که به راحتی قابل تشخیص است و استفاده از آن آسان است.همچنین ماندگاری بسیار بالایی دارد.مهم است که درک کنیم تفاوت های اساسی بین بتن و سیمان وجود دارد!در حقیقت ، تقریباً 15٪ سیمان در بتن وجود دارد.

سیمان کاربرد گسترده ای در ساخت ساختمان ها و کارهای ساختاری دارد ، از سازه های ساده گرفته تا زیرساخت های سنگین از جمله پل ها ، سدها و ساختمان های بلند مرتبه.

شرایط نگهداری سیمان

سیمان ماده ای است که رطوبت را جذب می کند و با آن واکنش میدهد.سیمان در شرایط نگهداری عادی ، اگر با رطوبت تماس پیدا کند ، با گذشت زمان خراب می شود.در صورت بسته بندی در بسته های معمولی و نگهداری در شرایط مناسب در سوله ، می تواند در طی سه ماه تا 20٪ قدرت و پس از شش ماه 30٪ قدرت خود را از دست دهد.

اصلی که در ذخیره سازی مناسب سیمان نهفته است ، حذف هوایی است که ممکن است حاوی رطوبت باشد.یک سوله مناسب نگهداری سیمان باید ضد آب و هوا باشد و باید دارای کف ضد رطوبت ، پوشانده شده با برزنت باشد.

خوب حالا که در مورد سیمان این ماده ساختمانی پرکاربرد اطلاعاتی بدست آوردید ، بهتر است به موضوع اصلی این مقاله بازگردیم.

قیمت سیمان

عوامل تاثیرگزار بر قیمت سیمان

سیمان در مقادیر زیاد برای اهداف مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و جنبه ضروری هر پروژه ساختمانی است.با این وجود ، مصرف کنندگان همیشه باید با تغییر قیمت بازار به روز باشند ، اما این سوال همچنان باقی است که چرا وقتی صحبت از کالای اساسی مانند سیمان می شود ، شاهد چنین تغییر ناگهانی در قیمت گذاری هستیم.

قیمت های سیمان به دلیل عرضه ، عدم تطابق تقاضا ، افزایش هزینه ورودی و غیره تا حد زیادی در حال نوسان است.برخی از نکات کلیدی موثر بر قیمت سیمان در زیر ذکر شده است:

  • درجه سیمان: قیمت سیمان به درجه سیمان بستگی دارد.برای همین ، سیمان درجه 53 گرانتر از سیمان درجه 43 خواهد بود.قیمت سیمان نیز به مارک تجاری بستگی دارد.قیمت سیمان با کیفیت خوب گران تر خواهد بود.
  • بافت سیمان: قرار است سیمان از نظر بافت بسیار ریز باشد.اگر احساس می کنید که در کیسه تشکیل توده وجود دارد ، پس حتی اگر با قیمت پایین تری تهیه شود ، نباید آن سیمان را خریداری کنید.
  • وزن کیسه سیمان: سیمان در هر کیسه 50 کیلوگرم وجود دارد.برای اطمینان از وزن مناسب کیسه ها ، آنها را بررسی کنید.
  • تاریخ ساخت: مواد بیش از 15 روز را نپذیرید ، زیرا در تماس با رطوبت تمایل به سفت شدن دارد.قبل از خرید بسته سیمان تاریخ آن را بررسی کنید.
  • فاکتور و گواهینامه تست: از نمایندگی سیمان گواهی آزمایش سیمانی را که می خرید بخواهید.این اطمینان می دهد که شما محصولات اصلی را خریداری می کنید.علاوه بر این ، مواد خریداری شده بدون فاکتور هیچ تضمینی در مورد کیفیت محصولات ندارند.اگر قیمت کمتری برای خریدهای بدون صورتحساب به شما پیشنهاد می شود ، مواظب باشید.

عوامل فوق به ما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنیم سیمان مناسب را با قیمت مناسب برای ساخت خود تهیه می کنیم.

برق مورد استفاده برای تولید سیمان بسیار گران تر از قبل است ، قیمت زغال سنگ افزایش یافته و هزینه های حمل و نقل بسیار سنگین است.سیمان توسط راه آهن ، جاده و حتی آب جابجا می شود و برای بارگیری و تخلیه نیز به نیروی کار نیاز دارد ، قیمت مواد اولیه نیز افزایش یافته است.همه اینها بر قیمت سیمان تأثیر گذاشته است.

اینها برخی از دلایل عمده برای نوسان قیمت سیمان است.برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در شرکت پویان طلوع سپاهان در تماس باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *