کاربرد های آهک در ساخت و ساز

آهک یکی از مصالح ساختمانی اساسی است که عمدتاً به عنوان ملات آهک در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.چهار نوع اصلی آهک که در ساخت و ساز کاربرد دارند ، عبارتند از: آهک زنده ، آهک چرب ، آهک هیدرولیک ، آهک هیدراته

آهک زنده

آهک زنده با سوختن سنگ آهک خالص (فرآیند کلسیناسیون) تولید می شود و ارزان ترین نوع آهک موجود است.آهک زنده میل زیادی به رطوبت دارد.آهک زنده یکی از مواد اساسی در ساخت سیمان است.این همچنین ماده مهمی است که برای تصفیه آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید کوره آهک عمودی با شرکت پویان طلوع سپاهان در ارتباط باشید.

آهک زنده

آهک هیدراته

آهک هیدراته در معرض جو ، اسید کربنیک را در صورت وجود آب جذب می کند به آن هیدروکسید کلسیم یا هیدرات کلسیم نیز گفته می شود.این نوع آهک بسیار مناسب برای کاربردهای ملات می باشد.همچنین می توان از آن در کارهای گچ کاری و سیمان به عنوان چسب استفاده کرد.

آهک چرب

آهک حاوی اکسید کلسیم در مقدار زیاد به عنوان آهک چربی شناخته می شود.به این نوع آهک سفید یا آهک غنی یا آهک با کلسیم بالا یا آهک خالص نیز گفته می شود.از آهک چربی در کارهای سنگ تراشی ، فونداسیون و غیره استفاده می شود.

آهک هیدرولیک

آهک هیدرولیک به عنوان آهک آب نیز شناخته می شود.این ماده حاوی 30 درصد سیلیس و 5 درصد آلومینا به همراه اکسید آهن است.این آهک وقتی آب به آن اضافه می شود تنظیم می شود.آهک هیدرولیک دارای طبقه بندی زیر است:

 آهک به شدت هیدرولیک : این نوع آهک ترکیب شیمیایی شبیه به سیمان پرتلند معمولی (OPC) دارد.این شامل 25 تا 39 درصد سیلیس و آلومینا است.

  • آهک نیمه هیدورلیک : آهک نیمه هیدرولیک از 15 تا 25 درصد سیلیس و آلومینا تشکیل شده است.برای کارهای با کیفیت مثل سنگ تراشی ، آجر کاری و ملات استفاده می شود.
  • آهک غیر هیدرولیک : آهک غیر هیدرولیک دارای مقادیر کمتر از 15٪ سیلیس و آلومینا است.برای کارهای کم اهمیت تر ، ملات ساخته شده از آهک غیر هیدرولیک پذیرفته می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارخانه تولید آهک صنعتی ارتباط برقرار کنید.

موارد استفاده از آهک در ساخت و ساز

موارد استفاده از آهک در ساخت و ساز

  • دوغاب آهک به عنوان ملات برای کارهای سنگ تراشی و برای گچ کاری استفاده می شود.
  • آهک به عنوان یک افزودنی در آسفالت مورد استفاده قرار می گیرد که به بهبود خاصیت انسجام کمک می کند.آهک به افزایش مقاومت آسفالت در برابر پیری کمک می کند.
  • بیشترین کاربرد آهک در ساخت و ساز ، برای تثبیت خاک برای جاده ها ، سدهای خاکی ، میدان های هوایی و پایه های ساختمان است.
  • آهک همچنین یک ماده اصلی در ملات و گچ است.آهک هزاران سال است که در ساخت و سازها برای ساخت ملات و گچ با دوام استفاده می شود.
  • از آهک به عنوان یک چسب در تولید آجر و بتن استفاده می شود.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *