کاربرد آهک در کشاورزی

کاربرد آهک در کشاورزی

کاربرد آهک در کشاورزی

پرورش محصولات کشاورزی یک کار پیچیده است که نیاز به تخصص فوق العاده ای دارد.کشاورزان به منظور تولید صحیح محصولات کشاورزی ، با انواع چالش ها روبرو هستند.شرایط محیطی مناسب برای اطمینان از موفقیت محصولات ضروری است.

کیفیت خاک نیز جزء مهم رشد موفق محصول است.سلامت محصول تا حد زیادی به تعادل سطح pH در خاک بستگی دارد.هنگامی که خاک بیش از حد اسیدی شود – یا سطح pH پایین تری داشته باشد – محیطی سمی برای محصولات ایجاد می کند.خاک اسیدی باعث کمبود شدید مواد مغذی برای محصولات زراعی می شود که منجر به کاهش عملکرد می شود.در نهایت ، این امر سود یک تجارت کشاورزی را از بین می برد.

خوشبختانه راهی برای نظارت و بهبود وضعیت اسیدی خاک وجود دارد.هنگامی که خاک اسیدی می شود ، بهترین روش اضافه کردن آهک کشاورزی به خاک اسیدی است.نقش آهک در کشاورزی

مشکلات خاک اسیدی

یکی از مهمترین شرایط برای اطمینان از رشد محصولات کشاورزی ، وضعیت خاک از جمله تعادل pH است.هنگامی که خاک بیش از حد اسیدی می شود ، به حداکثر رساندن عملکرد محصولات کشاورزی را بسیار دشوار می کند.

اسیدیته در مقیاس pH اندازه گیری می شود که در آن سطح pH هفت خنثی است.وقتی سطح pH خاک به زیر 7 برسد ، حالت اسیدی پیدا می کند.هرچه خاک اسیدی تر باشد ، برای گیاهان سمی تر است.

تخمین زده می شود که تقریباً 20 درصد از مزارع آمریکای شمالی اسیدی هستند و برای تکمیل اسیدیته به تقریباً دو تن آهک کشاورزی در هکتار نیاز دارند.یک مطالعه توسط دانشگاه ایالتی میشیگان گزارش داد که 25 درصد از مزارع در سطح pH زیر 6 هستند.

از سنگ آهک می توان برای اصلاح سطح pH خاک استفاده کرد.پودر آهک کشاورزی برخلاف آهک زنده ، از پودر کردن سنگ آهک بدست می آید و برای تهیه آن نیازی به پخت در کوره پخت آهک نیست.

آهک کشاورزی چیست؟

به منظور مقابله با اسیدیته بالای خاک ، می توان برخی اصلاحات خاک را برای افزایش سطح pH و خنثی کردن خاک اسیدی اضافه کرد.آهک کشاورزی مؤثرترین راه اصلاح خاک برای افزایش سطح pH به منظور بهبود سلامت و تولید محصول است.

آهک کشاورزی چیست؟

واکنش محصولات زراعی به آهک

انواع مختلف گیاهان نسبت به بقیه در برابر خاک اسیدی مقاوم ترند.انواع خاصی از گیاهان می توانند در برابر سمیت خاک اسیدی مقاومت کنند ، در حالی که برخی دیگر بسیار مستعد بوده و قادر به تحمل سمیت نخواهند بود.مهم است که قبل از استفاده از محلول آهک ، میزان تحمل اسیدی خاص هر محصول را درک کنید.

هنگامی که نوع مناسب آهک کشاورزی به طور مناسب بر روی خاک اسیدی اعمال شود ، محصولاتی که زمانی با شرایط سمی روبرو بودند از تغییر سطح pH سود خواهند برد.ریشه های گیاه از مکمل کلسیم و/یا منیزیم سود خواهند برد.ریشه ها در جذب مواد مغذی کارآمدتر می شوند.این امر باعث تقویت سیستم ریشه ای کلی و ساختار گیاه در طول زمان می شود.

محصولات آهک کشاورزی مورد استفاده در خاک اسیدی دارای اندازه طبیعی متفاوت ذرات هستند.ریشه های گیاه می توانند بلافاصله ذرات کوچکتر را جذب کنند ، زیرا به اندازه کافی ریز هستند تا ریشه ها را جذب کنند.اندازه ذرات بزرگتر در خاک باقی می ماند و اسیدیته خاک را خنثی می کند.ذرات بزرگتر با گذشت زمان به آرامی به ذرات کوچکتر تجزیه می شوند.این به تامین مداوم کلسیم و/یا منیزیم به محصولات در طی یک دوره معمولی دو تا پنج ساله کمک می کند.

این پیشرفتها سپس باعث افزایش توانایی تولید محصول می شود که منجر به عملکرد بیشتر و در نتیجه سود بیشتر برای کشاورز می شود.محصولاتی مانند ذرت ، سویا و سایر حبوبات می توانند از آهک در کشاورزی برای بهبود عملکرد بسیار سود ببرند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد استفاده از سنگ آهک با ما تماس بگیرید!

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *