چرا آهک هنوز مهم است

چرا آهک هنوز مهم است؟

چرا آهک هنوز مهم است ؟در این مقاله به شما خواهیم گفت که چرا آهک با وجود گذشت زمان های بسیار زیاد از تولید آن ، هنوز هم مهم است و برای اهداف مختلف استفاده می شود.

شما با شنیدن کلمه “آهک” به چه چیزی فکر می کنید؟احتمالاً امروز صبح بعد از بیدار شدن از خواب دوش گرفته اید و برای رفتن به محل کار آماده شده اید.بعد سوار ماشین شده تا به سمت محل کار بروید و بعد از رسیدن به محل کارتان برای خود یک فنجان قهوه ریخته و پشت میزتان مستقر شده اید.اما امروز صبح قبل از اینکه روز کاری شما واقعاً شروع شود، چندین بار از آهک استفاده کردید!؟

آهک هیدراته برای خنثی کردن و پاکسازی آب آشامیدنی ما استفاده می شود.همچنین در فرآیند تصفیه شکر برای کمک به شفاف سازی و کاهش ناخالصی های چغندر یا نیشکر استفاده می شود و حتی به عنوان مکمل کلسیم در آب پرتقال یا غذای کودک شما استفاده می شود.

اما پودر آهک همچنین به عنوان یک افزودنی در آسفالت برای جاده‌هایی که در آن رانندگی می‌کنیم، استفاده می‌شود که به بهبود انسجام آن، کاهش ضایعات و کاهش روند پیری کمک می‌کند و یک کاربرد اصلی آن این است که در تصفیه فولاد و ایجاد سایر محصولات ساختمانی مانند ملات و گچ استفاده میشود.به احتمال زیاد دفتری که در آن نشسته اید با استفاده از حداقل یک نوع محصول آهک ساخته شده است.

اوه، و آن گزارشی که رئیستان در حین خواندن آن به شما ایمیل زد تا آن را چاپ کنید ، این کاغذ احتمالاً توسط هیپوکلریت کلسیم، یکی دیگر از محصولات آهکی، سفید شده است.زمین های کشاورزی نیز برای حفظ مقدار pH صحیح، حفظ ساختار خوب و در نهایت برداشت بهتر به آهک نیاز دارند.

کاربرد آهک

استفاده از آهک برای حفظ بناهای تاریخی ضروری است

آهک یکی از بهترین مصالح ساختمانی است که می توانید پیدا کنید، نه تنها به دلیل کیفیت آن، بلکه به دلیل توانایی آن در بازسازی و دگرگونی موثر ساختمان های خاص.آهک می تواند عمر هر ساختمانی را افزایش دهد و در چند دهه گذشته، استفاده از آهک افزایش چشمگیری داشته است.این مصالح اساسی برای افزایش طول عمر ساختمان‌های مهم اهمیتی حیاتی دارند و در حالی که بسیاری به آنها با تردید نگاه می‌کنند، ملات آهک طبیعی یکی از بهترین راه‌ها برای بازسازی و تعمیر معماری سنتی است.

بسیاری از بناهای تاریخی از همان ابتدا با آهک طبیعی ساخته شده اند.سعی شده است این ساختمان ها با سیمان مدرن تر مرمت شوند ،اما نتیجه ای که حاصل می شود چندان رضایت بخش نیست.

انتخاب ملات مناسب برای پروژه مرمت می تواند کار پیچیده ای باشد و نیاز به مهارت و تجربه دارد.محصولات آهک برای کارهای مرمت عالی هستند، زیرا انعطاف پذیر هستند ،به این معنی که می توانند حرکت ساختمان را بدون ترک خوردن یا ضعیف شدن در طول زمان جذب کنند.علاوه بر این، این ماده قابل تنفس است، بنابراین رطوبت در بافت ساختمان حفظ نمی شود، جایی که می تواند باعث خراب شدن چوب، آجر و سنگ شود.

اهیت کار مرمت ساختمان بسیار مهم است و نوع ملات مورد استفاده نیز به همان اندازه مهم است.استفاده از ملات سیمان برای پروژه مرمت شما حتی نباید در نظر گرفته شود.

چرا استفاده از آهک برای حفظ بناهای تاریخی ضروری است

دیوارهای بنایی جامد که از مشخصه های ساختمان های قدیمی هستند، مستلزم آن هستند که رطوبتی که از طریق دیوارها وارد بافت ساختمان می شود، هم به صورت بخار و هم به صورت آب خارج کنند.استفاده از ملات پایه سیمانی از این اتفاق جلوگیری می کند، از طرف دیگر ملات آهکی به ساختمان اجازه تنفس می دهد و مسائل مربوط به رطوبت محبوس را کاهش می دهد.اگر آب نتواند از دیوارها خارج شود، می تواند در ماه های سردتر در داخل دیوارها یخ بزند و آسیب قابل توجهی به ساختمان وارد کند.

تطبیق پذیری آهک به این معنی است که ساختمان ها می توانند نفس بکشند.ملات آهکی همچنین در خود ترمیمی عالی است، بنابراین اگر در اثر حرکت جزئی، ترک‌های ریز در ملات ظاهر شوند، به مرور زمان خود را ترمیم می‌کنند.ملات آهک باید توسط یک متخصص ماهر کار شود که بهترین تکنیک ها و استراتژی ها را برای گرفتن بهترین نتایج درک می کند.

آهک از زمان های گذشته تاکنون برای اهداف مختلف توسط انسان مورد استفاده قرار گرفته است و با وجود اینکه زمان زیادی از تولید آن گذشته است ، هنوز هم ماده اصلی برای بسیاری از اهداف است ، بنابراین آهک هنوز هم مهم است و عدم وجود آن مشکلات زیادی را به همراه خواهد داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *