چیزهایی که هرگز نمی دانستید ما از سنگ آهک ساخته ایم

چیزهایی که هرگز نمی دانستید ما از سنگ آهک ساخته ایم

سنگ آهک یا Limestone در اصل هر سنگی است که عمدتاً از کربنات کلسیم تشکیل شده است.سنگ آهک برای تولید سنگدانه ها استخراج می شود که سپس در بتن، آسفالت و بسیاری از محصولات دیگر استفاده می شود.Limestone یک کالای حیاتی و همه کاره است و اگرچه سنگ‌دانه‌های آن برای صنعت ساختمان ما ضروری است، اما چندین کاربرد دیگر از سنگ آهک وجود دارد که ممکن است شما را شگفت‌زده کند.

سنگدانه ها برای ساخت ساختمان ها، جاده ها و مناطق بین ایالتی استفاده می شوند، اما آهک در بسیاری از اقلام روزمره مانند دارو، محصولات آرایشی، خمیر دندان و رنگ نیز وجود دارد.کلسیم از سنگ آهک استخراج می شود و به عنوان مکمل غذایی استفاده می شود.

کاربرد آهک – آهک خوراک دام

کلسیم یک عنصر ضروری است که حیوانات برای رشد، توسعه و تولید به آن نیاز دارند.عملکرد اصلی کلسیم برای حیوانات، تشکیل استخوان و دندان است.هر گونه کمبود یا عدم تعادل کلسیم می تواند منجر به رشد ضعیف استخوان و همچنین کاهش تولید شیر شود.

پودر آهک به عنوان یک منبع رایج و اقتصادی برای حیوانات عمل می کند.این به دلیل است که آهک خالص حاوی بالاترین سطوح کلسیم است.(بیش از 50 درصد کربنات کلسیم).

آهک خوراک دام

کشاورزان از کربنات کلسیم آهک در خوراک جوجه ها استفاده می کنند.جوجه هایی که دارای رژیم غذایی غنی از کربنات کلسیم هستند، تخم های سفت تری می گذارند، که امکان حمل و نقل آسان تر و احتمال سالم ماندن تخم مرغ در طول حمل و نقل را فراهم می کند.

آهک خوراکی همچنین وزن گاو را افزایش می دهد.گاوهای سالم با وزن مناسب تولید شیر بهتری دارند.

آهک کشاورزی

با افزایش سطح اسیدیته در خاک، پوشش گیاهی ممکن است آسیب ببیند.افزایش اسیدیته می تواند به دلایل مختلفی از جمله باران اسیدی، محتوای اسید در کودها و آفت کش ها، دفعات چرخه محصول و غیره باشد.خبر خوب این است که کشاورزان برای بهبود شرایط رشد نیازی به تعویض خاک خود در مزرعه یا باغ ندارند.بهترین راه برای بازگرداندن سطح pH کافی در خاک، استفاده از آهک کشاورزی است.

ترکیب شیمیایی آهک کشاورزی امکان ورود مجدد مواد معدنی حیاتی مانند کلسیم و منیزیم به زمین را فراهم می کند.این باعث بازیابی سطح pH و خنثی کردن محتوای اسید بالا می شود.علاوه بر این، آهک نفوذ آب به خاک بسیار اسیدی را آسان تر می کند و توانایی گیاه را برای جذب مواد مغذی بهبود می بخشد.

کاربرد سنگ آهک – سنگ آهک در خمیر دندان

کربنات کلسیم برای دندان های قوی و سالم مفید است.بسیاری از تولیدکنندگان خمیردندان ، از سنگ آهک در خمیر دندان خود استفاده می کنند.محتوای آهک در خمیر دندان به عنوان یک ساینده متوسط و به عنوان یک عامل غلیظ کننده عمل می کند.

از آنجایی که کربنات کلسیم به عنوان یک ساینده ملایم تا متوسط ​​عمل می کند، سختی کمتری نسبت به مینای دندان دارد.به همین دلیل برای تمیز کردن و شستشوی دندان ها به خوبی عمل می کند.علاوه بر این، محتوای کلسیم به کسانی که از خمیردندان استفاده می‌کنند، کمک می‌کند تا دندان‌های سالمی داشته باشند.شرکت های تولید کننده خمیردندان ، از سنگ آهک در خمیردندان خود استفاده می کنند تا رنگ سفید به آن ببخشند.

سنگ آهک در خمیر دندان

ساخت و ساز

سنگ آهک یک عنصر ضروری تقریباً در هر چیزی است که توسط انسان ساخته شده و هر روز از آن استفاده می کنیم.سنگدانه سنگ آهک به عنوان یک عنصر ضروری در سیمان عمل می کند.سنگ آهک برای ساخت جاده‌ها، خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس، دفاتر پست، فرودگاه‌ها، آسمان‌خراش‌های ما استفاده می‌شود و این فهرست همچنان ادامه دارد.

بدون سنگ آهک و صنعت معدن محلی که limestone مقرون به صرفه را در اختیار ما قرار می دهد، پیشرفت هایی که تجربه کرده ایم تقریبا غیرممکن خواهد بود.

کاربرد سنگ آهک : آهک یک عنصر ضروری در زندگی ما

limestone و محصولات آن یک نیاز اساسی برای زندگی مدرن ما است.حضور ذاتی آنها در پاک کننده های خانگی، نوشابه های گازدار، صنعت کشاورزی، داروها و همچنین صنعت ساخت و ساز ما، ارزش آنها را بیشتر مشخص می کند.اینها چیزهایی هستند که هرگز نمی دانستید ما از سنگ آهک ساخته ایم.وقتی در نظر بگیرید و به این فکر کنید که زندگی ما بدون سنگ آهک و صنعت معدن همراه آن چگونه خواهد بود، به راحتی می توان به اهمیت حضور آن پی برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *